Volvo: Simas kritik inte unik

Sima (t.v) och Claes Eliasson (inklippt). Foto: Nyheter Idag samt pressbilder Volvo Group
Så sent som för någon månad sedan fick Volvo frågor om företagets logotyp, som i princip är identisk med den vedertagna manliga könssymbolen. Det berättar Volvo Groups presschef Claes Eliasson för Nyheter Idag. – Det var en amerikanska den gången som hade samma fråga, berättar han. "Varför har @volvocars en manlighetssymbol som logotyp? Känns ju minst sag...

+ PLUS Denna artikel behöver PLUS

Missa inte våra fördjupande reportage och extramaterial i våra avslöjanden. Med Plus får du tillgång till alla artiklar, bilder och videoklipp. Glöm inte att med fler prenumeranter kan vi satsa ännu mer på relevant journalistik.

Redan medlem?

Glömt ditt lösenord?

Återställ ditt lösenord

←Tillbaka

Plusmedlem

Adressinformation

Vid kortbetalning debiteras ditt kort automatiskt i samband med varje ny period

Mottagare: Publicism NITEK AB, Org.nummer: 559059-4239. Sverige